Vyřizování stížností

Kdo má právo podat stížnost?

Stěžovat si na kvalitu, na způsob poskytování služby nebo na pracovníka může klient kdykoliv, o tomto právu je informován již při uzavírání smlouvy a následně v průběhu poskytování služby. V zájmu klienta může podat stížnost každá osoba, která to považuje za oprávněné. Služba prošetřuje i stížnosti anonymní.alternativni_navod na stiznost

Jakou formou stížnost podat?

  •  ústně
  • písemně
  • elektronicky
  • příp. jinou formou komunikace
    (znaková řeč, piktogramy). 

    Alternativní návod podání stížnosti pro klienta.


    Stížnost může být podána kterémukoliv pracovníkovi služby. Všechny stížnosti jsou evidovány a vyřízeny nejpozději do 30 dnů ode dne jejich podání dle vnitřních pravidel organizace. Osoba, která stížnost podala, je s výsledkem vyřízení stížnosti písemně seznámena. Pokud stěžovatel není spokojen s vyřízením stížnosti, může se odvolat k nadřízenému orgánu:

    • Diecézní charita, ředitel Mag. J. Kohout, tel. 739 529, Kanovnická 18, 370 01 České Budějovice, email: jiri.kohout@dchcb.charita.cz
    • Českobudějovické biskupství, biskup Mons. Vlastimil Kročil, tel. 380 420 335, Biskupská 132/4, 370 01 České Budějovice, email: sekretariat@bcb.cz
    • Ministerstvo práce a sociálních věcí, email: posta@mpsv.cz
    • Institucím, které se zabývají ochranou lidských práv (Veřejný ochránce práv, Údolní 39, 602 00 Brno, tel. 542 542 888, email: podatelna@ochrance.cz).